Albert Bierstadt
Albert Bierstadt's Oil Paintings
Albert Bierstadt Museum
Jan 8, 1830 - Feb 18, 1902. German-American painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  

Bierstadt.org, welcome & enjoy!
Albert Bierstadt.org
 

Pieter Aertsen
Market Scene

ID: 78486

Pieter Aertsen Market Scene
Go Back!



Pieter Aertsen Market Scene


Go Back!


 

Pieter Aertsen

1508-1575 Flemish Pieter Aertsen Galleries Dutch painter and draughtsman, active also in the southern Netherlands. He probably trained in his native Amsterdam but early on moved to Antwerp, where he enrolled in the Guild of St Luke as a master in 1535. In 1542 he was granted citizenship of the city. Among his pupils in Antwerp were Johannes Stradanus and later Joachim Beuckelaer, a cousin of the artist wife and his most loyal follower. The earliest known work by Aertsen is a triptych with the Crucifixion (c. 1545-6; Antwerp, Maagdenhuismus.) for the van den Biest Almshouse in Antwerp. From 1550 Aertsen development can be traced through a large number of signed and dated paintings. Religious works, mostly intended for churches, must have formed an important part of Aertsen output. His early paintings seem to have been strongly influenced by other Antwerp artists, as can be seen in the van den Biest triptych, where the figures are close to those in Jan Sanders van Hemessen background scenes. Van Hemessen influence is also strong in the pair of triptychs showing the Seven Sorrows of the Virgin and the Seven Joys of the Virgin (the latter dated 1554; both Zoutleeuw, St Leonard).   Related Paintings of Pieter Aertsen :. | Butcher's Stall with the Flight into Egypt | Die Kochin | Cook | Apostles Peter and John by Pieter Aertsen | Museums national market woman at the Gemusestand |
Related Artists:
hedvig eleonoras
Hedvig Eleonora av Holstein-Gottorp, född 23 oktober 1636, död 24 november 1715, var svensk drottning och riksföreståndare, dotter till Fredrik III av Holstein-Gottorp och Marie Elisabeth av Sachsen och gift i november 1654 med Karl X Gustav. Hon var med honom i Polen 1656 och i Danmark 1658. Hon var Sveriges drottning i sex år, men de facto "första dam" till sin död 1715, i femtiofem års tid. Hon blev änka 1660 och levde som änkedrottning i ytterligare 55 år. Kung Karl II av England friade till henne något år efter makens död, men hon tackade nej, med den formella motiveringen att hon önskade vara sin döde make evigt trogen. Hon satt i förmyndarregeringarna för både sin son Karl XI och sin sonson Karl XII, 1660-1672 samt 1697, och sedan i rådet 1700-1713, men hade i verkligheten aldrig så mycket att göra med politik, utan var nöjd med att formellt presidera över regeringen och hovet som monarkins symboliska överhuvud och representant. Hon stödde dock den profranska och antidanska policy som fördes av regenterna. Hennes son var djupt beroende av henne i hela sitt liv; då han blev gammal nog att sitta med vid regeringens sammanträden, talade han inte direkt till ledamöterna, han viskade i stället vad han ville veta till riksänkedrottningen, och Hedvig Eleonora frågade sedan regeringen med hög röst vad han ville veta. Då sorgeperioden formellt bröts år 1663 var hon värdinna för omfattande festligheter, och det var i hennes namn Sveriges första fasta teater öppnades i Stora Bollhuset och Lejonkulan 1667. Hedvig Eleonora, "Riksänkedrottningen", hade en dominant och temperamentsfull personlighet och dominerade det svenska hovet totalt fram till sin död. Även efter sin sons giftermål 1680 och fram till sin död 1715 var hon den verkliga drottningen och behöll sin position som "första dam"; sonen kallade henne "drottningen" och sin fru för "min fru". Under stora nordiska kriget var hon 1700-13 representant för kungen, men intresserade sig inte heller nu mycket för politik- vid audienser för utländska sändebud kunde antingen "moltiga" eller gapskratta åt dem. Hon intresserade sig för kortspel och arkitektur. Hon kunde spela kort till inpå småtimmarna. Drottningholms slott samt Strömsholms slott påbörjades av henne. Vid båda slotten lät hon anlägga stora parker i tidens stil.
Adam Colonia
Dutch , Rotterdam 1634-1685 London
Roelandt Savery
1576-1639 Roelandt Savery Gallery Like so many other artists, Savery's Anabaptist family fled North from the Spanish occupied Southern Netherlands when Roelant was about 4 years old and settled in Haarlem around 1585. He was taught painting by his older brother Jacob Savery (c.1565-1603) and Hans Bol. After his schooling, Savery traveled to Prague around 1604, where he became court painter of the Emperors Rudolf II (1552-1612) and Mathias (1557-1619), who had made their court a center of mannerist art. Between 1606-1608 he traveled to Tyrol to study plants. Gillis d'Hondecoeter became his pupil. Before 1616 Savery moved back to Amsterdam, and lived in the Sint Antoniesbreestraat. In 1618 he settled in Utrecht, where he joined the artist's guild a year later. His nephew Hans would become his most important assistant. In 1621 Savery bought a large house on the Boterstraat in Utrecht. The house had a large garden with flowers and plants, where a number of fellow painters, like Adam Willaerts were frequent visitors. Savery had kept his house in Amsterdam, and had one child baptized in Nieuwe Kerk (Amsterdam). Savery was friends with still life painters like Balthasar van der Ast and Ambrosius Bosschaert. In the 1620s he was one of the most successful painters in Utrecht, but later his life got troubled, perhaps because of heavy drinking. Though he would have pupils until the late 1630s, amongst which Allaert van Everdingen and Roelant Roghman, he went bankrupt in 1638 and died half a year later.






Albert Bierstadt
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved